CV Ans de Mol

Ans de Mol studeerde in 1998 af als toneelschrijver aan de Amsterdamse schrijversvakschool 't Colofon en is daar begeleid door Koos Terpstra. Zij volgde workshops theaterwetenschappen, multicultureel toneelschrijven en scenario schrijven in Rotterdam (Centrum voor Theater), Amsterdam (Cosmic) en Hilversum(Evangelische Omroep, Afdeling Drama). Sindsdien is zij werkzaam als freelance toneelauteur. Toneelprojecten tijdens en vlak na haar opleiding:

• De laatste strijd, adaptatief sprookje naar S.C.Lewis voor Jeugdtheatergroep de Vlindertuin in Dordrecht
• Engelenkabaal, kerstspel voor de mannen van de zevende toren van de Bijlmer gevangenis
•  Mekake Mekake, theater monoloog voor Theater Pardoes in Dordrecht
•  Zie Oedipus, tragedie naar Sophokles met eigentijdse muziek en dans voor het Drechtsteden Theaterfestival
•  Shakur, Shakur, interculturele eenakter als geënsceneerde reading voor Theater Cosmic in Amsterdam en voor het landelijk
   Theaterfestival Leibschreiben in Maastricht
•  De Kus van de Amazone, moderne interactieve tragedie naar Heinrich von Kleist voor Studenten Vereniging Veritas in Utrecht

•  De vogelvrouw, scenario voor langlopende televisieserie

Sinds de oprichting is zij initiatiefnemer en artistiek leider van de stichting Close Up, literair Theater in Dordrecht.

Home | Stichting Close Up | Producties | CV Ans de Mol | Contact